Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Friday, September 23, 2011

Cerita Cinta Buta

Pada  suatu Hari,,seorang lelaki berjalan berseorangan,,Tiba2 dia ternampak seorang gadis menangiss di setesen Bas,,lelaki tersebut mendekati perempuan itu:

Lelaki: Awak kenapa??
wanita: Saya telah Disakiti,,isk2 isk2,, (menangis)

Aer mata perempuan itu jatuh menitik,,menitik dengan tanpa henti ketika itu,,waktu terus berdetik tanpa henti,,lelaki itu rasa kasihan melihat kejadian kepada perempuan itu,,

setelah lama berkawan,,mereka mengenali hati budi masing2,,mereka memahami hati satu sama lain,,mereka semakin rapat,,sehingga menjadi rakan sejati,,

setelah lama berkenalan,,perempuan itu dapat melupakan kisah dia yang dulu,,lelaki tersebut pun merasa gembira setelah melihat perempuan itu menjadi gembira,,kan kan,,:)
waktu terus berlalu,,lelaki itu semakin sayang pada perempuan itu,,walaupun lelaki itu mempunyai hati dan perasaan terhadap permpuan itu,,tetapi lelaki itu tidak mampu untuk meluahkan cinta itu kepada perempuan itu,,mungkin lidah lelaki terkelu melihat kecantikan yang dimiliki oleh perempuan itu,,tiba2 disebuah tasik yang indah di sesebuah tempat mereka lepak,,lelaki itu bertanya tentang diri dia:

Lelaki: Awak,,Awak,,
Perempuan: HAHAHA,,kelakar lahh awakk niee,,
Lelaki: awakk,,awakkkk,,

perempuan itu tidak amik peduli pun kerana perempuan itu terlalu gembira,,tetapi lelaki itu mencuba lagi,,

Lelaki: awak,,awakk,,dengar niee,,,hurrmmm,,
Perempuan: yuppp,,apa diaa,,
Lelaki: Awak,,jika suatu hari nanti kalau saya buta,,awak nak kawan saya lagi x??
Perempuan: HAHA tak mungkin awak buta lahh,,hahaha,,apelahh,,,
Lelaki: tapi awakk,,
Perempuan: tapi apa,,dah lahh xde pape lah awak,,
Lelaki: kalaulahh saya buta kann,,awakk nakk jage saya kew??
Perempuan: yelahhh,,mesty lahh saya jaga awak,,sebab awakk lahh saya kat sini,,apelahh awkk niee,,
lelaki: terima kasih awakk,,

lama kelamaan

perempuan itu menjauhkan diri,,setelah dapat tahu lelaki itu mengalami sakit yang boleh membuatkan diri dia menjadi buta,,lelaki itu cuba mendapatkan perempuan itu tetapi tidak berjaya,,setelahh lama lelaki itu mencuba untuk mendapat kan perempuan itu,,lelaki itu berjaya jua,,tetapi

Di sebuah tasik yang biasa mereka lepak bersama:

Lelaki: awak?? awak?? maner awakk,,awakk dah sampai kew??
perempuan: yupp saya disini,,di depan awakkk,,aeehh!!,,jngan sentuh saya!!
Lelaki kenapa??kenapa?? dulu awakk janji kat saya kann??
Perempuan: tak tak,,itu dulu laa,,skarangg lainn,,skarangg saya dah ada lainn!!,,

lelaki itu menangiss dengan tiba2,,lelaki itu terus menjauhkan diri dan berjalan dari tempat itu dengan mengunakan tongkat untuk menunjuk arah jalan,,lelaki itu berjalan sambil menangiss,,lelaki itu berhenti di stesen bas tempat perempuan itu menangiss,,dalam keadaan buta lelaki itu sanggup berjumpa perempuan itu untuk menaruh harapan cinta kepada perempuan itu,,tapi lain jadinyaa,,hurrrmmmm,,,

lelaki itu teruss menagiss,,dan menangiss di stesen bas ituu,,dengan secara tiba2,,datang lahh seorangg gadiss mendekati lelaki ituu,,gadiss ituu juga seorang buta mata,,sehingga sekarang pasangan buta itu menjadi pasangan bahagia,,

Cinta itu indah kan:)
ikhlas dari insan hina lagi dihina:(
Finepix Acrobatic
Kbai!!


No comments:

Post a Comment