Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Friday, February 24, 2012

Siti Binti Abdullah

setelah beberapa hari siti berada dalam koma,,akhirnya dia tersedar dari mimpinya itu,,sejarah hitam yang berlaku dalam hidupnya memang susah nak lupakan buat selamanya disebabkan kehilangan insan yang dia sayang selama ini,,insan itu yang digelar lelaki terakhir dalam hidupnya tidak kesampaian,,setelah lelaki itu meninggalkan dunia buat selamanya,,

Siti : isskkk,,issskk,,
Wulan : sudah sudah lahh siti,,
Siti : tak bolehh aku memang susah nak lupakan dia,,aku banyak buat dosa nan dia,,aku ingat lagi,,selalu dia nasihat kat aku,,tapi aku tetap tak nakk dengar nak ikut nasihat dia,,aku jew yang kerass kepala,,susah sangat nak dengar kata diaa,,kalau lahh masa niee boleh diundurkan lagi,,aku janji wuu,,akan sayang dia betul2,,tapi,,
Wulan : tapi apa lagii siti,,masa kau koma seminngu aku yang siram air kat batu nisan dia,,teruk siti kereta dia,,hancur,,kau syukur lahh waktu tu,,sempat lagi diselamatkan,,allah panjangkan lagi umur kau,,supaya kau boleh bertaubat,,tapi dia dah pegii,,mungkin allah sayang kan diaa siti,,
Siti : stopp!! stopp!! dah aku nak dia nak diaa!!
Wulan : kau gila keww,,dia kan dah takda,,niee surat terakhir dia kat kau,,aku jumpa kat seluar arwah,,kau bacalahh,,

" dalam surat itu "

Awaksemuanya sudah terlambat
Tak guna awak kesalkan lagi
Awak semuanya sudah terlambat
Biarkan saya membawa diri

Berulangkali awak ulangi kesilapan awak
Diri saya hanyalah sandaran cinta sementara

Mengapa awak tak setia dalam percintaan
Terhempas saya bagaikan kaca berderai
Selepas itu awak akan menyesali

awak semuanya sudah terlambat
Tak guna awak kesalkan lagi
Awak semuanya sudah terlambat
Anggaplah saya tiada lagi
Terlanjur luka biarlah hati saya terluka
Apa terjadi biarkan saya tanggung sendiri

Siti : memang dulu aku tak setia,,aku pernah janji nan dia wuu,,yang aku nak sayang diaa,,tapii itu semuanya hanya kata2,,aku selalu mainkan perasaan dia,,dia memang banyak berkorban nan aku,,tapi tak sangka pulakk boleh jadi macam niee,,
Wulan : dah tak payah nakk pikir lagi,,jum balik,,

selepas membaca surat itu,,siti menyimpan baik baik,,siti dulunya seorang yang bukan beragama islam,,kini telah memeluk agama islam,,setelah mendapat mimpi semasa dalam keadaan koma,,dia menjadikan mimpi itu sebagai petunjuk,,dia menceritakan segala yang terjadi pada wuu,,siti tertarik dengan islam setelah mengingati balik peristiwa yang terjadi pada dirinya bersama lelaki itu yang selalu menunjukkan peribadi yang mulia,,siti dulu bukannya islam serta tidak pernah mengenali islam,,kini tertarik dengan agama islam,,sehingga sekarang siti menjadi ustazah,,

No comments:

Post a Comment