Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Tuesday, February 7, 2012

Kau Akan Bersama Dia Disana :)


Kita Insan Biasa,tiada yang lebih hebat antara aku engkau dan dia,,pangkat,,kekayaan darjat serta kecantikan ada pada engkau semuanya akan berakhir di suatu tempat yang dinamakan liang lahad,,kalau kita mati siapa yang akan menanam kita,,siapa yang akan sembahyang serta memandikan juga mengkafankan kita nanti,,kita memang tak tahu siapa yang akan buat itu untuk kita,,betol tak,,tak kan yang ada pada kita sekarang konon sudah berjaya di dunia boleh masuk syurga,,subahanallah,,itu jauh sama sekali,,memang nak capai syurga akhirat memang mudah dengan hanya meninggalkan segala larangannya serta mengikut segala perintahnya,,memang suatu hari nanti atau esok atau lusa kita dah pergi,,tapi kita masih tidak memikirkannya untuk bertaubat kepadanya,,maksud taubat disini mengikut perintahnya berterusan,,tetapi kita masih lengah lengahkannya,,hmm,,tiada pangkat nak membezakan antara kita dan dia,,tiada kecantikan yang kekal untuk memainkan perasaan lelaki dan perempuan,,aku ada terdengar suatu pengakuan seorang ustaz,,dia bermimpi kan Nabi Muhammad,,memang dia berkata begitu indah bila bersama nabi dalam mimpinya itu,,tapi dia rasa terharu sangat bila nabi mengurut badan ustaz yang sakit ketika itu,,ustaz berkata,,siapalah hamba untuk nabi mengurutkannya,,sedangkan nabi adalah utusan allah,,kita dah nampak disini nabi merupakan seorang yang sangat rendah diri,,tapi kenapa kita masih bersombong dengan manusia lagilah kepada allah taala,,sedangkan dunia ini hanya lah sememntara,,

No comments:

Post a Comment