Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Tuesday, December 20, 2011

Cerita Semalam 20/12/2011

ngah mecej nie,,

Aku: hye syg wat apa uh??
dia: tak de wat pe,,
Aku: hmm,,dah makan kew blowm,,
Dia: dahhh,,
Aku: asall niee,,macam xnak mecej jewkk,,b tgok sygg dah berubah lahh,,dah xmacam dulu dah,,apsall aekk,,
Dia: hmm,,cam nie b,,sygg cian tgok kat b,,baik b cari perempuan yg dekat dengan b,,
Aku: haa?? apasal cakap mcam uh lagi aekk,,sygg cakap mcam uh,,macam nak mintak putos,,
Dia: yer b,,syg rasa,,lagi baik syg lepaskan b demi kebahagiaan sygg,,b kena faham laa..tahun depan sygg nak spm,,sygg punn kurang percaya tat b,,lagi baik iter putos malam niee,,iter kawan dulu kew,,sygg xleh teruskan lagi la hubungan niee,,b baik cari yg dekat nan b,,
Aku: hmm,,lau mcam uh,,ok b lepaskan sygg,,b faham sygg,,
Dia: hmm,,yela,,
Aku: k..
Dia: ok,,malam niee iter xde pape hubungan lagi yer,,iter putos,,buang semua relationship uh kat fb,,buang semua yg ada kat dalam fb uh k,,gambar sygg,,nan relationship uh k,,tlong faham sygg,,tolong! tolong!,,iter kawan dulu k,,
Aku: ok nanti b buat yerr,,
Dia: hmm k,,
Aku: tapi sygg,,nape yun wat saya macam niee,,
Dia: kuwsott kepala,,dah3! malas nak pikir benda nie lagi,,nak tytow!
Aku: hmm,,sampai hati ann,,kata nak tgguw saya yun,,

dia tak balas terus mesej aku..maybe dah tidow..

malam uh aku try nak sabar,,tapi xleh lakk,,menitis jugak aer mata jantan..pftt =,= apa lagi aku cal dia bnyak kali lahh,,dia xjawab pun,,apa yan dia balas mecej aku dia cakap dia nak tidur,,hmm,,aku tau lahh yang dia uh dah ada jantan lain,,aku dah try faham dia,,tapi dia dengan keputusan nak putus jugak ann,,soo aku lau merayu pun,,dia xkan accept aku balik,,aku tau,,aku niee sapew ann,,lau dia bosan nan aku,,memang aku tau dia dah bosan,,sebab apa,,pun aku tak tau lahh,,lantak dia lahh,,babai!!

Thursday, December 1, 2011

Hey Delillah !!

Check Check,,hehe,,
Hey delillah,,
kau ada di mana,,aku harap kau bukan di new york,,aku harap kau ada kat Malaysia,,
Hey Delillah,,
Aku bosan sebenarnya,,sebab itu aku merepek kat sini,,sebab aku tau kau turut terhibur lepas baca nie,,HAHA,,
Hey Delillah,,
Aku Harap kau cantik,,cantik macam bintang yang berkelip-kelip,,walau kau jauh dari mata aku,,aku tau kau tetap cantik,,
Hey Delillah,,
kau cantik,,secerah lampu yang menerangi jalan dan seperti aku melihat bintang sekarang,,ohhh,,jangan buat aku kecewa wahai delillah,,
Hey Delillah,,
Jarak bukan segala masalah,,jangan buat satu pergaduhan,,amik dia sebagai cabaran dalam hubungan ini,,just close your eyes,,janji aku datang sebelah,kau,,
Hey Delillah,,
apa kau buat pada aku,,apa kau buat pada aku,,aku tiada masa,,masa rasa cemburu,,percayalah pada aku,,dengan rintihan ini aku harap kau terima aku seadanya,,ily,,
Hey Delillah,,
seribu batu jauh perjalanan untuk menempuhi perjalanan ini,,delillah aku janji akan tak akan salahkan kau walau apa terjadi,,sebab aku tahu kau sorang yang tak pernah menyakiti aku,,

this one for you,,
I LOVE YOU,,

Wednesday, November 30, 2011

Video Kekalahan Manchester United Keatas Crystal Palace 2-1

video

Kekalahan Harimau Malaya diikuti juga dengan kekalahan MU yang tewas dengan crystal Palace semalam dengan jaringan 2-1,,di old traffod,,apa telah jadi,,HAHAHA,,

Tuesday, November 29, 2011

Nazmi Faiz Mansor


The best Midfielder in this :)

Tunggu Dalam Kesunyian

menunggu dalam kesepian,,mamat merasa resah dengan keadaan dirinya yang bercelaru pada ketika itu,,dia terpinga-pinga serta serabut,,Mamat banyak masalah menimbun di pejabatnya,,masalah yang dapat diselesaikan,,tapi memakan masa yang agak lama untuk diselesaikan,,mamat ketika itu amat kecewa dengan penipuan yang dialaminya,,dia telah ditipu oleh sebuah agen,,penipuan yang amat besar yang boleh merosakkan perniagaannya,,mamat tidak mahu berputus asa,,dia ingin mencari jalan penyelesaiyan,,tetapi tidak jumpa,,dia mengambil keputusan untuk berhenti dalam bidang ini,,dengan mengambil keputusan untuk menjual segala harta milik syarikat nya,,dia berbuat demikian bukan kerana sesal atas penipuan itu,,tetapi dia percaya suatu hari nanti duit yang ada itu akan dapat membantu mamat bersama rakan-rakannya membuat perniagaan lain,,kerana dia percaya rakan2 nya boleh membawa dia kejayaan,,membawa dia setinggi gunung,,dia juga percaya dengan adanya rakan dia boleh jadi lagi baik,,datangnya masalah,,dia akan bangun semula dengan pujukan rakannya,,setelah lama menunggu di dalam kesepian ketika itu,,tiba2 datang sekelompok rakan2 mamat memeluk dan mengajak mamat membina hidup bersama,,tanpa rasa risau perniagaan yang dilaksanakan bersama rakanya telah berjaya,,

I`m strong When i on your shoulders,,

Monday, November 28, 2011

Jambatan Runtuh Di Indonesia!!,,Hancur!!

Angka kematian akibat jambatan runtuh di Kalimantan Timur yang menyebabkan berpuluh-puluh kenderaan terjunam ke dalam sungai kini meningkat kepada 11 orang, kata beberapa pegawai semalam ketika siasatan bagi mengenal pasti punca nahas sedang dilakukan.





Lebih 30 orang dipercayai masih hilang selepas jambatan gantung Kutai Kartanegara sepanjang 720 meter yang dibina menyerupai jambatan Golden Gate di San Francisco runtuh ke dalam Sungai Mahakam pada Sabtu lepas.




“Jumlah mangsa yang terbunuh ialah 11 orang,” kata ketua agensi pencari dan penyelamat wilayah Kalimantan Timur, Harmoni Adi.



Jurucakap Agensi Pengurusan Bencana Kebangsaan, Sutopo Purwo Nugroho berkata, mayat-mayat mangsa terdampar di tebing sungai berkenaan.



“Sebanyak 39 orang cedera dan berdasarkan laporan orang ramai, sekurang-kurangnya 33 yang lain hilang,” katanya.



“Sukar untuk mengenal pasti jumlah sebenar mangsa yang hilang kerana kami tidak tahu bilangan kenderaan dan orang ramai yang jatuh semasa jambatan itu runtuh,” ujarnya.



Menurutnya, usaha mencari juga sukar berikutan keadaan air sungai yang keruh. Sungai Mahakam memiliki kedalaman hingga 40 meter.



Punca jambatan itu runtuh tidak dapat dipastikan tetapi Nugroho memberitahu bahawa satu kabel sokongan jambatan itu putus semasa kerja-kerja membaiki sedang dilakukan.

Langkawi In My Mind Forever :)









When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.

You raise me up, so I can stand on mountains;
You raise me up, to walk on stormy seas;
I am strong, when I am on your shoulders;
You raise me up: To more than I can be.






I can`t Imagine life without your Love