Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Sunday, February 19, 2012

Cinta Muka Buku

Amacam korang sekarang?? sihat ke tak,,kehidupan berjalan lancar tak yang korang kehendaki sekarangg,,kalau korang berjalan dengan lancar,,baguslahhh,,tapii dalam kelancaran uh mesti ada kesedihan kann,,kesedihan itu memang datang dengan selalu,,tapi dalam kesedihan itu mesti ada jalan penyelesaian nya kann,,korang nak tahu cerita next yang akan mencerita kan sebuah cinta terbantut oleh seseorang lelaki yang ingin dicintai,,kalau korang nak tahu,,setengah lelaki ada sifat lemah bila ingin sesorang wanita itu,,lelaki pun ada rasa kecewa,,lelaki pun boleh menangis,,

mamat,,seorang lelaki yang baik budi pekertinya,,dia seorang yang susah dalam pergaulan bersama wanita,,tetapi dengan keadaan sekarangg,,perederan zaman yang semakin meningkat,,tak perlu mencari pasangan hidupnya diluar yang penuh dengan kecelekaan,,dengan klik approve freinds jew,,kita dah boleh kenal dengan seseorang itu,,betoll takk,,tetapi mamat ingin mencuba mencari pasangan didalam laman muka buku,,laman bukulah menjadi penyeri hidupnya,,rasa kehilangan sunyi nya selepas mempunyai laman muka buku,,alhamdulillah semakin ceria selepas dia menerima perbualan di facebooknya,,

Mamat : Hai,,

selepas 10 minit,,awek uh reply

Gurl : hye,
Mamat : wat pew??

perempuan yang ingin mamat kenali itu sungguh cantik,,sungguh menawan,,dia cuba mendekati dengan lebih dekat wanita tersebut,,setelah menunggu selama satu jam,,perempuan itu tak reply mesejnya,,kadang kadang dia terpikir dengan nasihat ustaznya,,jangan buat perempuan itu jatuh cinta kalau tak dapat menghargai cintanya itu,,dia terpikir berulang ulang kali nasihat dari ustaz terkenal itu,, dia tekad meninggalkan perempuan itu,,dia janji dengan dirinya supaya jangan jatuh cinta dengan sesiapa selepas ini,,cukup dengan perempuan itu yang dia kenali,,dia telah berjanji dengan dirinya yang dia hanya cinta pada nabi dan allah,,

Malam itu memang kesunyian yang dialami mamat,,dia terpikir lagi,,sampai bila aku tak berpasangan,,aku takut bujang tua,,aku takut aku tak kahwin,,dia berkata didalam hati,,mamat seorang pekerja yang gajinya cukup makan untuk dirinya,,boleh kew aku dapat perempuan seperti dia,,dia cantik,,dia mesti nak pakwe yang segak,,yang nakal,,aku niee mana nakal,,aku cukup yang apa ada,,umur aku pun dah meningkatt,,mungkin dia tak kan terima aku sebagai teman hidupnya,,mamat berkata dalam hati,,malam itu dia menunggu perempuan itu membalas mesejnya,,tetapi tidak memblasanya,,mamat pun putus harapan,,lalu log out facebooknya.

keesokannya,,selepas balik kerja,,

Mamat : haii,,awak,,
Gurl : hyee,,
Mamat : wat pew,,
Gurl : takde,,
Mamat : ??

mamat putus asa,,mungkin dia dah berpunya,,kata mamat,,

Ali  : weehhh,,lepakk jum!!
Mamat : Malas ahh!!
Ali : Kau kenapa??
Mamat : xde mood,,
Ali : niee conform angau cinta ann,,kau niee,,lekk ahhh,,
Mamat : Manerr ada!!
Ali : cam budak budak

keadaan mamat yang semakin bad mood,,dia rasa tidak selesa bila perempuan itu tidak membalas mesejnya di facebook,,dia cuba lagi,,dan lagii,,

Mamat : napew xrep??
Gurl : wall to wall,,nie private sangat,,
Mamat : ok ok,,

Wall gurl (Mamat) : Haiii,,
Wall Mamat (gurl) : yuppp
Wall Gurl (Mamat) : wat pew?

tetap mamat menunggu lama tetap tak reply juga perempuan uhh??

" wahhh,,ramainya online hari ini,,360 onlinee,,sorang pun tak nak tgur aku ann,,sombong la korangg,, :( "

yang diupdate oleh perempuan itu,,dan mamat pun membalas dengan komen di status perempuan itu,,baru jew nak komen dah 35 likess,,nampak perempuan yang mamat ingin kenali itu memang ramai peminatt,,,,mesti ramai yang suka kat perempuan niee,,kata mamat,,

"saya kan ada,,hehe"

berjaya komen jugak,,tak taulahh perempuan itu membacanya atau tidak,,selepas beberapa minitt,,status yang diupdate itu terus tiada,,mungkin perempuan itu delete status,,

Mamat : Awak,,saya bosan ahh,,
Gurl : nape??
Mamat : wat pew??
Gurl : xde
Mamat  : nama??
Gurl : call me leen,,
Mamat : owhh leen,,
Leen : u??
Mamat : mamat je
Leen : ok
Mamat : saya suka awak
Leen : haaa??!!
Mamat : saya dah jatuh cinta kat awak??
Leen : gilerr kew apeww?? baru jew chatting mcam niee dah jatuh cinta,,haaiiihh,,mencarut,,
Mamat : boleh tak saya berharap dekat awak??
Leen : haaiihh,,soriee k,,cari jew ahh perempuan lain!!,,
Mamat : tapi,,saya dah suka kat awakk,tolong bagi saya peluangg??

setelahh mamat meluahkan isi hatinyaa,,leen pun tak mebalas chating nyaa,,orang cakap,cinta macam kentut,,kalau kita tahan lama lama sakit,,kalau dah lepas lega,,HAHA,,betul kew,,tapii mamat niee,,terlalu awall,,terlalu cepat dia luahkann,,mana tak curiganya leen uh,,soo,,mamat pun rasa lega malam uh,,dan leen rasa kecewa,,dan rasa tak patut mamat bagi harapan kat leen terlalu awall,,mungkin cara mamat salah,,memang salah,,tak patut dia kata begitu,,memang orang cakap lelaki mcam niee,,bnyak perempuan,,tapii bagi mamat dia tak seperti itu,,dia iikhlas untuk mencari pasangan hidupnyaa,,dia menahan sebak malam uh,,dia menahan lagi rindunyaa,,dia dah tak tahan dengan kesabaran,,mamat tak nakk perempuan itu bersama lelaki lainn,,,

" so annoying,,baru kenal dah nak kapell,,apew jenis lelaki kah mcam itu!!"

mamat membca status leen,,dia membaca dan terasa lagi pedih,,mamat tak faham apa yang mahu disampaikan dalam status leen uh,,mungkin leen marah mamat dan terasa,,

lagi kena mamat dengan leen,,kali nie lagi terukk,,teruk sangat mamat kenaa,,mamat tak faham,,kenapa leen yang ingin kenalinya itu,,membenci mamat?? padahal mamat sayang pada leen,,kali niee,,leen sebarkan gambar dan juga profile mamat di facebook leenn,,terpampang facebook leen gambar mamat,,ramai yang like dan meninggalkan komen di gambar mamat uh,,macam2 komen,,

Mamat: kenapa sampai macam niee sekali?? kan saya cakap jangan sebarkan semua niee
Leen : jangan kacau saya lagi boleh tak?? saya tak suka,,
Mamat : kenapa gambar saya awak letak kat album awak,,dekat description awk letak " tolong jangan ganggu aku!! "
Leen : memang itu yang saya nakk
Mamat : tapi tak bolehh,,dah lama kita kenal kann,,
Leen : memang dah lama,,soo saya tak boleh teruskan,,awak cari lain ahh!!
Mamat : ok,,ok,,puas hati kau sekarangg,,puas!!,,kalau ini yang kau nakk,,selama niee memang aku selalu memuja engkau,,selalu merindui kau,,selalu mencintai engkau,,maafkan aku kalau aku tak padan dengan kau,,memang selama niee aku suka kat kau,,aku jujur,,memang aku suka kat kau,,tapi kali niee,,kau dah nak aku berambus,,aku terpaksa berambuss,,rasa bersalah pulak kan kalau aku tak kata yang aku suka kat kau,,aku salah jatuh cinta perempauan macam kau leen,,aku tak patut,,aku ingat selama kita kenal kau dah terima aku,,tapi aku salah,,ok babai,,

selepas beberapa hari,,leen pergi jauh dari hidup mamat,,mamat mengambil keputusan block leen dari freind list mamat,,mamat tau yang leen tak kan amik peduli lagi pasal mamat,,selamat tinggal juga laman buku,,kini mamat tak percaya pada cinta di laman buku.

No comments:

Post a Comment