Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Sunday, February 12, 2012

Kita Sama Semuanya Sama

aku kenal dia baru jew bapew hari,,mula mula kenall dia buat video call,,dia cakap aku comel,,dia suka tengok muka aku,,dia cakap dia dah lama perhatikan aku,,takut nak tegurr,,dia panggil aku sayang,,aku tau dia bergurau,,aku malas nak layan dia,,dalam video call uh dia buat assaimen malam uh,,dia cakap,,teman saya,,jangan letak!!,,soo aku tgguw sampai 2 3 pagi,,aku tertidur masa uh,,aku malas nak layan,,aku cakap nan member aku,,kau layan lah dia,,aku tak pandai layan perempuan,,soo,,member aku layan chating nan dia,,rancak member aku layan,,aku biarkan jewlha,,yang member aku niee,,boleh ayat dia untuk aku,,soo,,aku pun rasa tertarik pulakk nak rapat nan diaa,,tapi bukan aku yang chatting nan dia,,yang chatting nan dia uh member aku,soo member aku yang usha kann untuk aku,,aku tidow masa uh,,dengar lagu,,esoknya pun sama,,video call aku lagi,,kali nie tak buat asaimen,,just chat kosong jew,,usha2,,hehe,,tangan chating nan aku,,tapi telefon kat telinga,,bila aku cakap,,lelaki uh kawan dia,,aku kata ok,,soo aku layan jelaa,,esoknya lagi sama,,video call aku lagi,,tapi telefon tetap ditelinga,,tapi kali niee dia ngaku yang telefon dia uh,,Boyfreind dia,,lepasss uh dia off video call,,dan dia anta mesej macam niee,,


aku tak faham,,motif dia anta mesej kat aku macam niee,,dah ada bf,,buatlah cara dah ada bf,,niee nak panggil aku sayangg,,panggil aku b,,hmm,,kesian bf dia kann,,kalau bf dia tau,,mesti dia salah kan aku,,dia cakap aku yang menggatal,,silap silap aku terburai perut,,aku tau aku lemah,,senang kau nak main mainkan,,

Dia bagi kritikan pada aku,,dia cakap aku tak pandai nak ayat perempuan,,
dia cakap aku suka post kat wall macam gud2 je,,pasal solat la,,ape la bagai,,tp perangai buruk jugak!!,,dia cakap aku perangai busuk,,
pasal ibadat tak leh buat main,,uztaz ada cakap,,dalam ibadat,,ini urusan antara aku dengan Allah,,dia tak boleh judge aku mcam itu,,cuma akhlak aku je yang salah,,betul orang cakap benda yang kita buat tak semua suka,,citarasa masing masing memang lain,,aku cuma sebar pasal agama di facebook bukan nak tunjuk alim,,tunjuk yang aku nie bagus,,tak pun,,tapi dulu aku pernah rasa mcam kau,,dulu orang post post pasal agama aku benci giler,,tapi bila aku pikir2 balik,,tak baik membenci,,benda yang baik amik sebagai amalan,,soo sebab uh aku post yang baik dan salah kew aku menegur,,aku post benda yang baik dia cakap aku tunjuk gud gud,,memang orang yang baik selalu dibenci,,bila kita baik dengan dia,,dia cakap kita nie nak pijak kepala dia,,memang dia suka tengok aku jahat,,ada orang cakap,,buat baik berpada pada,,buat jahat jangan sekali,,

aku memang sengaja nak sembunyikan nama dia,,aku,,aku sayang dia sebenarnya,,walau dia kata aku begitu dan dia mainkan perasaan aku tetap terima kritikan itu sebagai pengalaman untuk meneruskan hidup dengan lagi baik,,aku tau aku nie bukan terbaik,,aku salah sebarkan semua nie kat facebook,,

Ya Allah sekiranya aku nie buruk dipandangan Manusia serta sahabat aku,,aku redho,,maafkanlah bila hati tak sempurna mencintaimu,,dalam dada kuharap hanya dirimu yang bertkhta,,meski ku rapuh dalam langkah,,kadang kadang tak setia kepadamu,,namu cinta dalam jiwa hanyalah padamu,,


No comments:

Post a Comment