Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Sunday, February 26, 2012

Fahamilah Pengertian Aku ini


Semenjak dua 3 hari ini aku selalu terbayang bayang dengan wajah niee,,
sebelum nak tidur aku mesti terbayang dan seperti ternampak wajah niee,,

jangan kau tanya kenapa,,
jangan kau tanya yang aku nak tunjuk baguss,,
jangan tanya aku tak cukup Ilmu nak ingatkan,,
jangan nak tunggu sampai seru,,

tapi aku rasa simpati pulakk dengan warga syria kat sana,,jugak saudara kau juga aku,,banyak yang dah terkorban,,tapi kita kat sini,,masih boleh tengokk wayangg,,boleh bermesra dengan Boyfreind And Girlfreind kita,,makan pun KFC,,MCD,, semua nak fastt,,tapi sometimes terpikir tak sedara aku dan kau kat sana,,aku tertanya tanya,,sampai bila kita nak sedar,,sedikit demi sedikit yahudi akan menghancurkan islam,,sekarangg group Murtad dah ditubuhkan,,

sometimes memang aku rasa kecewa,,terasa kecewa lahh,,kecewa!! bila kau dah lemah tanpa pegangan agama,,senang jew dia nak hancurkan kau,,kau pun dah tau,,sekarangg banyak kes bakar al-quran,,sekarang niee pun susah wehh nak jumpa masjid yang berdekatan,,susah wehh nak dengar azan subuh,,korang kena jaga2,,aku dah mula rasa gelisah,,takut,,aku takut sebab agama aku dah makin jauh menghilang,,

semakin hari,,semakin ketinggalan lah kita kalau pegangan agama kita tak setia,,suatu hari nanti,,korang akan rasa bila agama disisi,,kau akan merasa seperti aku sekarangg,,kalau kau sayang islam,,mesti kau akan menegakkan agama kau,,kau akan sebarkan semua benda pasal agama,,

Cintailah Dirinya,,kerana Dialah Yang Lebih sempurna,,Apalah ada pada aku,,Cintailah Allah!


No comments:

Post a Comment