Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Saturday, February 16, 2013

Note

- Al Quran 100% fakta. Jadi, yang kuat auta sukar untuk percaya

- Ya Allah. Jika ini memang jalanku, mudahkanlah. Jika bukan jalanku, berikan aku petunjukMu.

- Biar berilmu tapi sentiasa rendah diri. Jangan jadi TIN KOSONG, macam-macam bunyi keluar macam dia sorang hebat, tapi isi langsung xde ~

- Kita tahu kudrat kita hanya kepada Allah, tetapi kita tetap sombong dengan kekuatan dan kelebihan kita.

- Doa merupakan sesuatu perkara yang sangat pantas. Sebelum kita membuka mulut, doa sudah sampai kepada Ilahi

- Semua org berhutang. Jadi amat penting memohon kepadaNya agar dapat diselesaikan segala hutang itu sebelum nafas terhenti

- Terimalah teguran dengan hati yang terbuka. Mereka nampak salah kita, tetapi kita tidak.

- Terkadang kita belajar, kadang kita mengajar. Setiap kita adlh murid juga guru dalam kehidupan. Bijaklah memetik hikmah di setiap kejadian.

- Berjanjilah wahai hati, jangan kau mati sebelum aku mati

- Dunia DIKEJARI, akhirat DILUPAI, aurat DIKETEPI, fesyen DIIKUTI, masjid DIPINGGIRI, mall DIPENUHI, itulah akibat ISLAM HANYA PADA IC.

- Ya Allah, jgn kau sibukkan tgn kami dgn kesibukan urusan dunia, dan jgn penuhkn hati kami dgn harapan kpd dunia.

- Ramai orang yang berusaha mencari siapa yang bersalah daripada mencari jalan penyelesaian masalah

No comments:

Post a Comment