Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Monday, July 1, 2013

Sejadah Cinta.

mamat bersama keluargaya di sebuah gerai..mereka baru sahaja pulang dari membeli barangan dapur untuk kenduri malam ini..mereka nampak bahagia sekali..gelak ketawa bersama sama..

mamat : mak..abang ingat dah kerja nie,,dah ada duit rasa mahu,,mahu,,
adik : mahu kahwin!! hahaha..
Mamat : ishh adik niee,,diam la,,nie urusan orang tua2,,hmm
abah : ala,,adik kata betul lah tuh,,mengaku jela mat,,aku nie bapak kau,,dah bertahun jaga kau,,
Mak : betul kata bapak kau tuh,,

mamat seperti mahu katakan sesuatu pada kedua ibu bapanya,,tapi adiknya dah bagitau dahulu,,segan silu mamat ketika itu,,tapi mamat tak dapat menahan rasa dalam hati,,dia pun bagitau kat ibu bapanya,,

Mamat : mak,,abg ada kenal sorang kawan,,umo dia 26,,
Abah : dah tuh,,
Mamat : abah nie,,abg belum abis lagi,,dah menyampuk,,
Mak : ala mat,,kau tuh baru nak kerja,,baru nak kenal erti kehidupan..
Mamat : tapi makk,,
Mak : mak tak kisah,,tapi kau tuh baru je kerja,,duit pun harapkan pada mak lagi,,
Mamat : hahaha,,ape la mak niee,,mamat gurau laa,,
mak : tak baik menipu mat,,terus terang la,,
Mamat : memang,,memang mat suka pada dia,,tapi dia tak cakap pun kat mat,,yg dia suka kat mat,,mamat tak tau,,tapi dia selalu cakap " datang la sini " itu je yg dia cakap,,
Mak : haa..datang laa jumpe dia,,tapi,,
Mamat : tapi ape mak..
Abah : sebab duit suruh datang bukan dengan tangan kosong,,dia mahukan hantaran,,lah tuh,,kau nie mat,,tanya bapak dulu,,hahaha,,duit dah ade?!!
Mamat : hmm,,belum (mengeluh)
Mak : dah dah,,mak nak balik,,dah kenya perut,,mat bayar ari nie,,
Mamat : ok mak..hmm

setelah itu,,mamat mendengar kata2 dari kedua ibu bapanya,,dia pun pasang niat untuk menyimpan duit,,setelah berbulan,,dia mengenali gadis itu,,dia pun sudah bersedia untuk datang berjumpa dengan gadis itu,,

waktu malam dalam telefon...

Mamat : salam.
Gadis : wasalam..
Mamat : awk buat ape?? kenapa tak mesej saya?? kenapa tak call saya?? saya callll,,,
Gadis : dah dah,,tiap kali awk coll,,perkataan yang pertama mesti seperti itu,,hmm,,dah jemu,,hmm,,ada ape col nie,,saya baru je balik keja,,(terbatuk batuk)
Mamat : sy datang nak jumpa awk,,
Gadis : bila??
Mamat : esok..boleh..
Gadis : saya tak sihat la awk,,tak payah laa,,
Mamat : awk esok kan dah tarikh tuh ..
Gadis : owhh,,hmm,,yela,,datangla,,awk datang nan cape?? (terbatuk batuk)
Mamat : awkk okay?? asma awk datang lagi ke??
Gadis : takdelah saya ok je,,awk datang nan cape esok,,hmm
Mamat : nan mak ayah..
Gadis : serius??
mamat : yelaa,,,
Gadis : okay saya tunggu esok yerr,,(terbatuk batuk) awk,,sy nak rehat,,badan saya rasa tak sedap pulak,,hmm,,insyaallah kita jumpe esok yerr mamat,,awk jaga diri baik2,salam.
mamat: awkk,,nanti dulu,,sayaaaaa....(telefon matii)

pada malam itu,,mamat ingin mengatakan sesuatu,,tetapi tidak sempat,,hmm,,dia berasa kecewa,,mamat,,rasa hairan sekali,,sebab gadis itu,,tidak seperti sebelum ini,,mamat tau yang gadis itu memang ada asma,,tetapi tidaklah seteruk malam itu,,mamat pun tidur awal malam itu,,sebab keesokan hari dia mahu berjumpa dengan gadis itu bersama hantaran,,tarikh yang mereka tetapkan pun semakin hampir,,

keesokan pagi :

telefon,,mamat cuba berulang kali,,berulang kali,,tapi tiada siapa menjawab telefon gadis itu,,mamat rasa tak sedap hati,,

Bersambung lagi,,tunggu yerr :)

No comments:

Post a Comment