Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Saturday, March 12, 2011

Aku sombong,,lagi bongkak,,

hmm,,nak try sedarkan diri,,hidup nie,,untok apew??,,untok berjaya,,
baru aq tau,,selama nie,,aq tggalkan segala amalan,,betapa,,besar dosa uhh,hmm,,
xsangka,,napew aq berani wat dosa,,sedangkan dosa itu leh binasa kan kite,,hmm,,
iterr dah xtakut nan dosa kan skarang,,cube pikir baik2,,hmm,,selagi iterr sihat,,masih bernafas nie,,
tryy la,,wat amalan,,hmm,,maafkan lau ade yg tersingung,,tapii,,aq dah sedar,,sape aq nie,,aq manusia biasa,,yg gelumang nan dosa,,yg selalu wat salah,,hmm,,kenapa aq still tak tunduk kat tuhan??..sedangkan tuhan uhh lagi besar,,lagi berkuasa,,hmm,,berlagak nyerr aq,,ya allah,,aku nie,,xlayak ke syurgamu,,hmm,,walaupon ini sementara,,aq harap ia akan kekal,,manusia memag pelupa,,leka dengan benda dunia,,hmm,,terima la taubat ku,,suatu hari nanti,,aq leka nan hal dunie,,duet,,mase depan aq sehingga lupekan ibadat,,hmm,,ya allah,,jauhila,,
segala kejahatan,,hmm,,fitnah,,aq nie manusia yg keji,,selalu sakiti hati hambamu,,hmm,,ampunkan aku,,

No comments:

Post a Comment