Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Tuesday, August 21, 2012

cinta antara kita ialah Hati Atau Harta

kalau saya bagi awak harta. awak jaga dia macam mana? kalau saya bagi hati ini. awak jaga macam mana. sebab kedua duanya adalah paling berharga bagi awak. tapi dengan sejujurnya saya nak awak pilih antara satu. yang mana awak nak. hati atau harta. kalau saya ada harta pun bukanlah sekaya orang usahawan. yang adapun kira syukurlah boleh tampung hidup saya. boleh makan dengan sendiri. itupun kalau dah terdesak baru pinjam mak dan ayah. kalau mak dan ayah pun tiada duit siapa lagi saya mahu minta. so saya pun kena kerja supaya dapat wang saku. itupun cukup cukup makan. kalau nak bandingkan dengan hidup awak. semuanya nak branded nak yang berharga beratus bagai. ishhh. itupun kalau saya mampu lah. sebab itu saya nak awak pilih. sama ada awak mahu hati atau harta? kalau awak pilih hati. saya rasa awak akan kata " kalau hati mana nampak, kalau nak tengok mesti kena bedah " memandai awak jee. saya nampak kebijakan awak disitu. kalau nak tahu macam mana nak nampak hati. awak lihatlah macam mana saya jaga awak. saya treat awak , saya lindungi awak. kalau awak rasa selesa dengan saya. itulah hati saya. bukannya selesa sebab harta. bukannya selesa sebab kata kata yang menggunungnya janji seperti gunung everest. sebab itu semuanya paslu belaka. yang betulnya datang dari hati, datang dari tuhan yang esa. if one day awak dah ada keputusan, awak bagi tahu saya.

after one week.

setelah itu dia bagi jawapan dengan hati yang ilkhlas. dia tak kata dekat saya. dia tak hantar mesej dekat saya dan dia tidak hantar voice mail dekat saya. but apa yang saya dapat gambar istimewa dia bersama kekasih baru dia. dia bergembira sekarang. alahai kenapa awak buat saya gembira . gembira saya tak macam orang lain. gembira saya ialah gembira melihat orang yang saya sayang bersama orang lain. itu lah dikatakan gembira yang saya ada sekarang. hmm. itu lah dikatakan cinta yang pernah awak kata dekat saya. awak cakap " sumpah saya tiada orang lain, sumpah kita akan bersama " pandai awak memujuk hati saya.


No comments:

Post a Comment