Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Tuesday, July 17, 2012

Yabg Baik Dibalas Baik.

One Day. kita tersungkur jatuh. secara tiba-tiba luka dilutut ketika itu amatlah pedih rasanya. then tiada siapa pun yang peduli. tiada siapa yang hirau waktu itu. kemungkinan waktu itu manusia disekeliling kita busy dengan Tab , fone serta kekasih hati beliau.

" aduuhhh. sakitnya kaki ku. macam mana niee? "
then datang seorang anak kecil yang lingkungan berumur 9-10 tahun. dia membantu kita, dia yang tarik tangan kita.sometimes kitapun rasa malu,  rasa segan, sebelum ini aku selalu memarahi adik adikku. aku selalu buat dia menangis. tetapi ternyata kesombongan yang aku lakukan sebelum ini hanyalah perkarayang sia sia. sebaliknya dia yang membantu aku, aku tak patut buat beliau begitu. anak kecil lah seorang yang smpurna, dialah seorang yang bersih dari perkara perkara dosa. akan tetapi bila kita lihat disekeliling, bagaimana keadaan beliau? BULETIN UTAMA: Kanak lingkungan 2 tahun didera. dicampak.
" Korang perasan kan semua ini yang berlaku? " Sometimesaku nak menitis bila lihat keadaan budak yang dilakukan sebegitu rupa. Apa Salah Dia! Apa Dia Buat Terhadap Pada Kita! Dia seorang yang baik, dia baru je nak mengajar erti kehidupan. Dia Patut diberi kenahagiaan bukannya penderaan. Adakah kita hendak menyalahkan diri kita atau pihak disebaliknya. kita Renungkan lah. kita sesama Manusia. takpatut berkasar, tak patut mendengki. sebaliknya kita curahkanlah ilmu kita, keringat kita kepada yang memerlukan bantuan.

Wassalam
From Me , KapalTerbang Kertas.

No comments:

Post a Comment