Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Monday, August 8, 2011

Jika

Jika ada kesilapan
-maafkanlah dia sedangkan nabi maafkan umatnya
Jika Berlagak Sombong
-Tegurlah ia mungkin dia seorang peramah
Jika sayang dia
-Hargai lah Dia sebelum Ia Tiada
Jika memarahi dia
-banyaklah istigfar mungkin itu akan menenangkan jiwa
Jika terlupa pada tuhan
-cubalah isi masa dengan menghadap tuhan yakni ALLAH TAALA
Jika rindu Dia
-Rindulah dengan doa supaya dia sama rindu pada kita
Jika dia tiada perasaan terhadap kita
-lepaskan lah dia, mungkin itu bukan jodoh kita
Jika dia terasa sunyi
-cubalah temani dia supaya dia hilang kesunyian
Jika dia berasa susah
-bantu lah dia walaupun dengan cara apa sekalipun

suatu hari nanti insyaallah tuhan akan balas kebaikan kita semua, ,AMIN, ,;)
Ikhlas dari saya insan Terhina Lagi Hina
Finepix Acrobatic ;)



No comments:

Post a Comment