Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Wednesday, January 18, 2012

Doa Dari Seorang Lelaki

setelah dikecewakan mesti ditangisi,,tapi dalam tangisan uh,,ada sebuah doa yang tak lah power sangat,,kalau baca doa ini amin kan ok,,HAHA,,

perbualan pilu yang bermula dengan sayang
walau kau ku cinta untuk selamanya
kita tidak bisa berdua bersama
dan jika kau kasih
jangan tanya mengapa
kerna hatiku merana dan ku jua duka
berakhirlah kisah cinta yang terlarang
kita cuma manusia hanya bisa merancang
sebak di dada masih terasa hingga kini

Bismillahhirahmannirrahim

hari ini aku dalam kesedihan tiada siapa yang berada disisiku sekarang,,dia telah pergi meninggalkan aku dengan tidak akan kembali,,
sesungguhnya dia bukan jodohku jauhkan lah dia dari segala maksiat dan benda-benda yang mengharamkan,,
supaya dia dapat menjalani kehidupan yang lebih sempurna,,
jauhkan lah dia dari segala kecelakaan dan kemalangan,,perhatikan lah dia dengan sebaiknya,,
jagalah hati dia ya allah supaya tidak terlibat dalam lembah yang boleh menghancurkan dia,,
ya allah,,sesungguhnya aku ini selalu menyakitinya,,ampunilah dosa aku terhadap dia,,dia adalah mulia mulia hamba yang budi pekerti bahasanya,,kekalkan lah sifat dia ya allah,,supaya dia dapat berbakti kepada si suami dan kepada anak-anaknya nanti ya allah,,
ya allah sesungguhnya aku tidak bersama dia,,dengan doa ini sahaja yang dapat berhubung antara aku dan dia,,kuatkanlah semangat dia supaya dapat melupakan segala kenangan yang tercipta,,berilah ia kebahagiaan,,berilah ia kesenangan,,dia berhak dapat apa yang dia mahukan,,jadi dengan itu temukanlah dia dengan lelaki yang memahaminya,,jauhilah diri ia dari kesedihan yang boleh menjatuhkan semangat untuk bercinta,,berilah dia kekuatan dalam segala aspek,,iman hati dan sifatnya yang semulianya,,peliharahlah aurat serta maruahnya supaya dapat menjadi wanita yang dikagumi suatu hari nanti,,dia yang dinamakan wanita seorang yang lemah lembut,,seorang yang mudah terasa,,mudah terguris,,ya allah dahulunya dia selalu jujur kepada ku,,kekalkan lah sifat jujurnya itu,,hanya kepadamu sahajlah yang aku meminta,,dan hanya padamu lah aku kembali,,Amin.

No comments:

Post a Comment