Saudara Saya :)

"Sesungguhnya aku Sedang menasihati kamu, bukanlah beerti aku yang terbaik dalam kalangan kamu. Bukan juga yang paling soleh dalam kalangan kamu, karena aku juga pernah melampaui batas untuk diri sendiri. seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sedikitlah orang yang memberi peringatan. [imam Hassan Al Basri]

Tuesday, January 24, 2012

Kenapa Kau Follow Dia kau tak Follow aku?

aku pun tak tau kenapa dalam keadaan sekarang dunia semakin terbalik,,korang nak tahu tak,,follow serta berfollow nie,,HAHA,,dalam bahasa melayu ikot dan berikotan,,HAHA,,aku punya blog niee,bukan skema sangat,,guna bahasa bangku sudah lahh,,asall korang faham,,alaa,,korang kan dah biasa nan bahasa-bahasa macam niee,kann,hehe,,ok,,ok,,aku nak cerita niee,,jum!

kenapa kau tak follow benda yang baik,,sedangkan yang jahat itu akan terjerumus kau kedalam gaung,,
kenapa kau tak mengikut nasihat yang baik,,sedangkan yang membisikan kau itu adalah syaitan,,
kenapa kau tak buat apa yang dia buat,,sedangkan yang kau buat sekarang nie bergelumang dengan dosa,,
kenapa kau tak ikot cara dia,,sedangkan cara ini dapat menghilangkan semangat kau cinta pada agama,,
kenapa kau tak buat apa yang suruh dia buat,,sedangkan benda yang ini kau buat,,syaitan semakin bergembira apa yang kau lakukan sekarang,,
kenapa kau tak duduk diam diam menghadap tuhan,,sedangkan kau lebih selesa mengejar dunia yang semata-mata untuk sementara,,
kenapa kau tak mengikuta ajaran dia,,sedangkan syaitan yang jahanam akan menghancurkan kau di neraka nanti,,
kenapa kau tak follow ulama,,sedangkan yang kau follow nie ajaran barat,,
kenapa kau tak follow orang alim serta soleh dan solehah,,sedangkan yang kau follow nie ajaran yahudi lahanat yang akan menghancurkan agama kau sendiri!

Terpulang pada kau mana yang lagi suci,,mana lagi baik,,kau nak ikot aku,,atau kau nak ikot syaitan,,dalam dunia sekarang niee,semakin banyak aku update pasal benda nie,,semakin ramai yang membenci,,aku tau aku diasingkan suatu hari nanti,,tapi aku asing pasal menegakkan kebenaran,,terpulanglah pada kau,,pintu untuk menuju yang benar sentiasa terbuka,,buanglah sifat sombong kau itu untuk bersama orang yang baik2,,

No comments:

Post a Comment